ICT-diensten en zakelijke telefonie? Breng ze samen onder bij één aanbieder!

ICT-diensten en zakelijke telefonie? Breng ze samen onder bij één aanbieder!

In de zakenwereld is efficiëntie van groot belang. Bedrijven streven naar optimalisatie van hun processen om zo productief mogelijk te zijn en hun concurrentiepositie te versterken. Een grote kostenpost voor veel bedrijven is het beheer van ICT-diensten en zakelijke telefonie. Vaak worden deze diensten bij verschillende aanbieders ondergebracht, wat kan leiden tot onnodige kosten en complexiteit. Steeds meer ondernemingen kiezen er daarom voor om beide diensten bij één aanbieder onder te brengen. Maar wat zijn eigenlijk de voordelen van het onderbrengen van ICT-diensten en zakelijke telefonie bij één aanbieder?

Efficiëntie en kostenbesparing

Een van de grootste voordelen van het onderbrengen van ICT-diensten en zakelijke telefonie bij één aanbieder is de efficiëntie en kostenbesparing die hiermee gepaard gaan. Wanneer beide diensten bij verschillende aanbieders worden afgenomen, kan dit leiden tot onnodige overlap en dubbele kosten. Door beide diensten bij één aanbieder onder te brengen, wordt dit voorkomen en kunnen kosten bespaard worden. Daarnaast zorgt het bundelen van de diensten bij één aanbieder voor een efficiëntere communicatie tussen de verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Problemen en vragen kunnen gemakkelijk en snel worden opgelost, aangezien er maar één aanspreekpunt is voor beide diensten. Dit bespaart niet alleen tijd, maar verhoogt ook de productiviteit van medewerkers. 

Gemak en eenvoud

Een ander voordeel van het onderbrengen van ICT-diensten en zakelijke telefonie bij één aanbieder is het gemak en de eenvoud voor bedrijven. Het beheer en onderhoud van verschillende systemen bij verschillende aanbieders kan complex en tijdrovend zijn. Door alles bij één aanbieder onder te brengen, wordt dit vereenvoudigd en voorkomt men dat er verschillende systemen en interfaces gebruikt moeten worden. Dit is niet alleen handig voor de gebruikers, maar ook bijvoorbeeld voor een interne medewerker die verantwoordelijk is voor de ICT. Ook bijvoorbeeld kan hiermee de inwerktijd van nieuwe medewerkers worden verkort, wat ook nog eens geld oplevert. Hiermee verdien deze investering zich ook nog eens (deels) terug!

Verbeterde service en ondersteuning

Wanneer bedrijven kiezen voor één aanbieder voor hun ict diensten en zakelijke telefonie, kunnen zij vaak rekenen op verbeterde service en ondersteuning. Omdat de aanbieder verantwoordelijk is voor beide diensten, zal deze meer kennis en begrip hebben van het bredere systeem en eventuele problemen sneller kunnen oplossen.